2012-01-07

Iphone 4s telefonen från helvetet

Egentligen borde jag skriva en hel sammanfattning innan detta inlägget för att man ska förstå hela sammanhanget. Men jag orkar inte.
Är skit trött men inte kunnat somna än :/
Ligger och tänker på min dotter. Saknar henne jätte mycket.
Är även ledsen över hur en person gör allt för att förstöra och jävlas för en.
Jag och min dotters pappa hade kommit överens om att hon inte skulle få en ny telefon i julklapp eftersom hon inte är rädd om saker eller uppskattar det plus vi har gett henne ett antal st redan och alla har gått sönder på kort tid.
Och hon hade även fått låna sin farfars gamla iphone så vi kände att den fick duga.
Men trots vår överenskommelse så får jag reda på att vår dotter fått en iphone4s i julklapp av en person och som även sa att det var från hennes pappa. Men han hade ingen aning om det och var inte så jätteglad över det heller .
Denna telefonen är bunden till telenor och min dotter har telia och hennes farfar har betalat så hon har fria sms ett helt år och hon ringer gratis via telia familj till mig och sin farfar.
Men detta sket den här personen fullkomligt i för den gör allt för att framstå som den bästa personen ever.
Det är så jävla fel och jag är även sjukt ledsen över att det känns som om vad jag än köpt så överskuggas det av den telefonen. :'(
Tycker det är mamman och pappan som ska stå för det barnen önskar sig mest. Och om det inte blir just det första alternativet så kan man sikta på dom andra. I vilket fall det är vi som bestämmer det. Nu måste jag le och låtsas som jag är glad för min dotters julklapp.
Börjar jag bli en bitter gammal kärring? Är det verkligen så fel av mig att känna såhär?
Men ja , jag är verkligen skit ledsen för det här. Och det är ju precis vad denna personen velat. Tro mig hade ni vetat hela alltet så hade ni med förstått att det inte var en gåva av kärlek utan det var en gåva som personen visste om skulle göra mig ledsen och sen hoppas på att jag skulle bli ovän med pappan.
Där finns så många sjuka saker den här personen gjort och sagt och försökt med.
Mitt tålamod tar snart slut.
Man gör inte en sån sak när man vet om att det diskuterats att ingen telefon skulle köpas.
Men som vanligt måste jag knipa igen för att inte jag och hennes pappa ska bli ovänner vilket denna personen även försöker med.
Det senaste påhittet var bara för mycket.
Påstod att jag visste något som min dotter berättat i förtroende för denna personen.
Varför skulle jag hålla det hemligt?
Skulle heller inte falla mig in att ens tillåta det? Och än mindre dölja det för hennes pappa.
Men ja jag hoppas verkligen karma funkar som den ska. För jag e så trött på detta nu.


Peace out

//flippz

1 kommentarer:

Fiona sa...

Jag har inte barn men jag försår helt och hållet. Tycker inte att det gör dig till en gammal kärring. Jag tycker att det är ett moget sätt att se situationen på. Jag tycker det var rätt tänk att det inte skulle bli en ny mobil och jag håller med om att föräldrarna ska stå för dom större sakerna barnet vill ha. Och det är helt fel av denna person som gått mot er vilja. Kan tänka mig denna person som förstör. Du får hålla båda öronen och ögonen öppna när det gäller den där personen. Som man säger; ha dina vänner nära och dina fiende närmare. Känner inte dig men du verkar vara en bra person som har haft den stora oturen att behöva må så dåligt. Jag känner igen mig i det du skriver, känslor och tanka. Ta hand om dig!

Skicka en kommentar