2011-02-25

Gråt!

Fika dags vid 15, gick ut lite tidigare för att ta en frukt och försöka vara lite social. Orka inte vara där så gick tillbaka till rummet och satte mig på sängen, då bara kom det, inte en tår utan verkligen grät.
Gick över på en liten stund för fick svårt med andningen, men skönt att det kom ut lite i vart fall.
Jag grät för att jag inte orkar mer, trött på detta. Är det inte ångest eller panikattacker , så sticker det i hjärtat, innan kändes det precis som när ett ben el fot *sover*.
Och så går det ut i armen i vågor. Det är riktigt obehagligt. Tycker hjärtat slår sjukt hårt ibland, ser hur tröjan rör sig i takt med dunkandet, intalar mig själv att det bara är ångesten, men hur ska jag veta  att det *bara* är den när dom inte kollat mitt hjärta?
När jag berättar hur jag mår säger dom bara att det beror på ångesten, men hur kan dom vara så säkra på det? 
Jag har aldrig haft en ordentlig utredning, jag har bara sagt hur jag mår i kroppen just nu, jag kan ju lika gärna ha hittat på allt. 

Första gången jag fick en blankett, är flera år sedan, att fylla i så blev resultatet att jag tydligen var djupt deprimerad. Sen vet jag inte vad det blev av det *stora* testet på 577 frågor fick aldrig något svar från den psykologen , hon hörde aldrig av sig mer och jag försökte nå henne flera ggr men utan resultat.

Uppe i Kalmar fick jag diagnosen borderline-känslomässig personlighetsstörning, och vad jag minns blev jag inte utredd på något närmare håll. 
Fick nya papper att fylla i, denna gången om ADHD. Var två papper ett med om hur jag var som barn och ett hur jag är nu. Enligt min läkare så fick jag ganska höga poäng och hon skulle ta upp det med en överläkare.
Men det lades tydligen med på is.
Sen flyttade jag ner här, och ja se vart jag är nu.

Visst lyssnar dom på mig, men inte tillräckligt, tycker jag.
Jag vill ju vara säker på vad jag har el vad jag inte har.
Men jag ska tydligen bara koncentrera mig på min ångest och attackerna.
Men tänk om det är något som bidrar till det då? Jag vet inte.
Vill bara må bättre. Vill ha en dag där jag inte känner den här yrseln, svettningarna, stickningarna el domningarna.
Vill det så jag vet om att jag kan bli frisk att man faktiskt kan må bra.
Att där finns något att kämpa för.

peace out

//flippz

1 kommentarer:

This is me ! sa...

Min nuvarande psykolog gick in i arkivet och letade efter mina gamla journaler och hittade resultatet på det *stora* frågetestet.
Så kommer skriva om hur det resultatet blev så fort jag hittar pappret igen :)

Skicka en kommentar