2011-02-23

En bra beskrivning av mitt liv just nu






KRASCH.
Så gick livet i bitar. När man för en gångs skull är beredd att kämpa så hindras man från att göra det.  Vad gav ni mig? Vad hjälpte ni mig med? Det har gått en månad och jag är trött. Jag har upprepat det varje dag nu. Det kommer bli bra , du kommer få den rätta hjälpen snart. Inget hände. Absolut ingenting. Nu har jag tröttnat på att vänta, jag är less på att inte tas på allvar. Jag har ingen lust att kämpa längre. Jag är trött på att ni leker superhjältar. Nej, inget kommer bli bra . Ingen kommer att hjälpa dig.
KAOS
Jag lever i ett stort kaos. En balansgång mellan livet och döden. Två viljor inom mig och jag vet inte vilken jag ska lyssna på. Vem jag ska lita på. Mina bästa vänner är rakbladen. De som gång på gång får smeka mig längst armarna. Mina bästa vänner, rakbladen, tar sönder mig. Men jag kan inte låta dom gå. Har inte kraften att ta mig upp.
SMÄRTA
Jag jobbar dygnet runt. Inte från 9 till fem som de flesta andra. Nej, jag jobbar dygnet runt. Mina krafter går ut till att hålla mig i liv. Inte dö. Stå ut med paniken.  Stå ut med livet. Och glöm inte ta dina mediciner. Aldrig får jag ens en kafferast, ingen semester eller skift. Jag önskar att jag kunde byta liv. En kvart hade räckt. Låta mig få prova på det ljuva livet. Hur det är att vara frisk. Hur det är att leva livet. Utan demonerna.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar