2011-09-11

Arbetsterapeuten....


I fredags träffade jag arbetsterapeuten för första gången.
Fick berätta en massa om hur min vardag såg ut o.s.v.
Jag babblade på som värsta torr pundaren, som vanligt när jag e nervös eller osäker i en situation.
Men hon hängde med i svängarna och det var skönt.
Vi pratade om mina sömnproblem och tydligen är det vanligt hoss personer med adhd.
I vilket fall så pratade hon om att jag uppvisade klassiska saker för just detta och att jag skulle få prova en bollkudde.
Tydligen så utlöses en lugnande hormon  i kroppen som får oss med denna problematiken att kunna slappna av om vi har något som ligger tätt intill, vi håller om något/någon, något tynger ner på.
Handlar om att man ska känna att där är typ stopp eller vad hon snacka om.
Det lät i vart fall vettigt.
Så jag blev uppskriven på en listan, men vet inte när det blir min tur, var tydligen lång kötid.
Just nu spelar det inte så stor roll. Har vant mig att inte kunna somna förrens väldigt väldigt sent.
Eller kan ju inte säga vant mig utan mer att jag funnit mig i det.
Är skitjobbigt när man är så jävla trött men man kan ändå inte somna, tankar som flygger utan man kan greppa om dom och en kropp som är helt *uppe i varv* trots man  ligger helt stilla.
Vi ska även se över min vardag och typ börja schemalägga så jag kan få en struktur på dagarna istället för ett konstant kaos. Det kan även bidra till ett bättre mående.
Hur eller hur så hoppas jag på att vi kan hitta ett sätt att få mig att somna utan insomningstabletterna,
att jag övervinner min rädsla för att gå ut och accepterar att jag mår som jag gör just nu och att det faktiskt är okey.

Vill vakna upp en dag och känna mig pigg, utvilad och helt *normal*.
Gå klart min svetsutbildning och sen ta mitt körkort.
Den dagen kommer att komma.
Jag ska bara sluta stressa fram mot den för annars glider den bara längre och längre bort.

Måste även fatta en del beslut
Men allt ordnar sig i halvlek


En låt - en person - ett hjärtslag


Peace out

//Flippz



0 kommentarer:

Skicka en kommentar