2011-05-22

Mina drömmar

Drömmar, ja det har väl vi alla många om vad man vill göra, bli, leva osv.

Ska berätta om min största dröm den har jag haft sedan yngre tonåren och som jag fortfarande brinner för och vill kunna sätta i bruk, eller hur man nu yttrycker det.
Jag vill köpa upp ett hus med massa lägenheter i, sen ta in hemlösa där. Hjälpa dom ut i livet igen.

Dom ska få lov till att bo gratis där tills dom hittar ett jobb, därefter ska dom få börja betala lite mest för att lära sig handskas med pengar igen ( självklart vet dom säkerligen hur man gör, men har man varit hemlös en längre tid kan det vara svårt att komma in i både den ekonomiska och sociala biten igen.)
Dom ska inte känna någon press att hitta jobb eller något sådant dom ska få bo i *mitt hus* så länge det behövs.

När dom känner sig redo är det dags att hitta ett eget boende och komma ut i den *riktiga världen* men jag kommer fortsätta vara ett stöd för dom och hjälpa när det behövs.

Vill även kunna hjälpa dom som inte har någonstans att ta vägen efter tex. att dom varit på behandlingshem och inte hunnit hitta sig ett eget boende eller fått någon hjälp med detta.

Ungdomar som kanske inte har någonstans att ta vägen och behöver en fristad ska kunna komma till mitt ställe.

Människor/familjer som kanske förlorat sitt hem och behöver någonstans att ta vägen är välkomna.

Jag vill helt enkelt att folk ska känna den tryggheten när det är ostabilt att skulle något hända så finns alltid den här lösningen.

Det lär ju inte räcka bara med ett hus, jag vill så klart ha ännu fler. Helst i varje kommun i sverige. För ingen ska behöva gå utan tak över huvudet. Absolut INGEN. Sen skiter jag i er alla som säger ja men dom har valt det själv eller ja dom har satt sig i den situationen själv.
Vem fan bryr sig hur dom har hamnat där. Alla människor är värda en andra chans och somliga kanske behöver fler chanser.

Hur allt ska finansieras har jag inte riktigt räknat ut än , matte e inte min starkaste sida.
Men som sagt det är min dröm och en dag hoppas jag att den blir verklig.

peace out


//flippz

0 kommentarer:

Skicka en kommentar