2011-12-04

Hjälp min pappa är sjuk! En bok om alkoholism!

Beställ ett exemplar ni med !!!

En bok som jag personligen önskat hade funnits när jag var mindre och växte upp med två föräldrar med detta problem.
Barn tar ofta på sig skulden och förstår inte riktigt vad som händer, varför ligger mamma i sängen och vill inte vakna ??? Varför får jag skäll fast jag inte gjort något??
Alkoholism är den mest vanliga sjukdomen men ändån är det fortfarande år 2011 ett hysch hysch problem och man sopar allt under mattan istället för att förklara för sina barn.
Denna boken ger oss den möjligheten.
Jag hoppas att den kommer finnas runt om i landet på skolornas bibliotek, ungdomsmottagningar och även på exempelvis nämnemansgården, psyk osv.
Det är även en bok för vuxna, man kan relatera till det som skrivs, man kan känna igen, kanske även få hjälp av att ta steget ut i nykterhet!



Citerat från jonny:


"NU ÄR DET DAGS!!
Boken går till tryck om en vecka och kommer att kosta 159 kronor

HJälp min pappa är sjuk!
Boken handlar om en liten pojke och hans pappa som lider av alkoholism, man får följa dom i vardagen från aktivt missbruk till tillfrisknad. Och budskapet är att det finns faktiskt en sjukdom som heter alkoholism och man väljer inte att födas till det eller att bli det. Alkoholism är en sjukdom du kan leva med om du bestämmer dig för att leva nykter utan alkohol i ditt liv. Och att barn faktiskt far illa av att leva med föräldrar som missbrukar.

Beställ boken genom att maila mig hur många ex du vill ha och din adress. Beställningen kommer att vara bindande och kontonummer kommer att skickas för inbetalning när boken kommit klar och färdigtryckt.
sprid gärna vidare eller blogga om boken.



MIN MAIL FÖR BESTÄLLNING jonnykarlsson@live.se"



Jag är stolt över dig bror!
Du är en grym kämpe!



Peace out


//flippz



0 kommentarer:

Skicka en kommentar