2011-11-11

What's the point....

Känner ingen glädje, motivation eller ork till någonting längre.
Jag vet inte om det beror på alla avslag jag får hela tiden på lägenheter eller om det bara är rent allmänt.
Är i vart fall skit jobbigt att vakna men inte vilja gå upp ur sängen för vad är liksom meningen med det?
Vad ska jag göra liksom, jag kan ju inte ta den där långa promenaden med hunden som jag vill, jag kan inte ta en fika på stan med vänner eller gå i affärer.
Inte för att det sista är något som jag brukar göra men kan va kul då och då för att få lite inspiration till hemmet.
Hemmet ja, vilket jävla hem.
Finns en möjlighet att jag kan få en av dom ny renoverade med då ska jag pumpa ut ca 15000 i deposition och hyran skulle ligga på ca 5080 kr för en etta. 
Det känns fan som allt hopp att hitta boende har flygit iväg.

Fick ett nej på den ettan i Tomelilla pga dom ansåg att jag hade för mycket i skulder.
Men va fan det är ju därför jag har borgenär, det är ju en säkerhet för dom.
Men ja jag får ju skylla mig själv typ.
Ska ta tag i det sen när el om man får ett boende och se hur pass mycket man kan betala av i månaden.
Vill bli skuldfri en vacker dag. 
Har fan haft skulder sedan jag var 18 år så vet inte hur det är med att inte ha det.
Önskar jag hade haft orken redan då att ta tag i det, men min underbara sida skiter i allt tog över och ansåg att vad e vitsen med att betala så lite i månaden kommer ju ta flera år ändån för dig bli skuldfri sen sitter pricken i i 3 år efter.
Sen blev tanken hmm ska jag komma upp i så pass mycket så att jag kan söka om skuldsanering.
Ja, jag vet men hade  ändån redan väldigt mycket där.

I vilket fall med eller utan skulder så tycker jag att folk skulle fan ge människor en chans åtminstone innan dom dömer ut dom.
Är fan inte mer än rätt.
Människor kan ändras och det behöver ju faktiskt inte vara så att man själv är skulden till att saker och ting gått snett.
Sen finns det dom som inte ser konsekvenserna av sitt handlande förrens efteråt och då kan det vara försent.
Själv vet jag hur det är, jag har väldigt svårt att kontrollera mina impulshandlingar och det leder oftast till att man sitter där i slutet av månaden och undrar hur fan allt gick till egentligen.
Men jag ska lära mig få kontrollen tillbaka.
Och det har faktiskt blivit lite bättre.
Det är inte så att jag skiter i att betala räkningarna absolut inte.
Jag ar satt i system att alltid betala samma dag jag får pengarna.
Och skulle jag bryta det systemet kommer det bli katastrof för mig.
Det är en rutin som måste göras samma dag.
Vet att det låter som en bagatell sak för vissa men så e det för mig.
Och jag vill kunna föra in samma rutiner i min vardag så det inte ska vara att det är en krigszon här och att det tillslut blir rent för mycket att göra.

Det är det jobbigaste med att bo i en flyttlåda jag vet inte vad jag ska ha framme eller vad som ska förbli nerpackat, för den kan ju va bra till det och den kanske jag får för mig att läsa osv.
samtidigt vet jag ju om att dessa saker kan vara ner packade för det är inget jag använder dagligen.
Men min hjärna säger ju helt andra saker.
Så jag mår fan inte bra av att ha saker ner packade såhär.
Och ja speciellt inte heller om jag får för mig att ha en sak då går torrpunderiet loss i mig och jag börjar rota i alla lådor föra att hitta det jag söker.
Det kan ta timmar innan jag tillslut ger upp om jag nu ger upp vill säga.

Tror jag kommit bort mig lite i allt skrivande här nu, får väl läsa igenom det om jag orkar,
eller nä ni får ta det för vad det är och kan bara hoppas att det inte är så förvirrande som det är för mig när jag försöker komma underfund med vad fan det är jag egentligen sitter och skriver om.

Ska försöka ta mig i kragen och få något gjort, 
se om tekkla vill gå ut nu då.
Någon jävla idiot smällde en smällare innan så hon blev helt förstörd.
Borde vara helt förbjudet att sälja den skiten och låta kommunerna arrangera och hålla nyårssmällandet helt och hållet.
Hade nog minskat i antalet olycker med i så fall.

Jaja vem tänker på djuren när där finns pengar att tjäna?
Mänskligheten borde fan  utrotas helt själviska, ego trippade varelser som tror sig stå över allt annat och förstöra vår natur och slakta djur på ett grymt sätt som man kan ser på bilderna som cirkulerar på FB om delfin slakten exempelvis!!

Fan blir så förbannad!!


Peace out


//Flippz



0 kommentarer:

Skicka en kommentar