2011-04-11

Vår I luften...

Igår var det riktigt underbart väder ute. Var uppe runt 07 och åt min dagliga tallrik gröt.
Sen tog jag ut tekkla på en runda...
Hela min kropp var öm sedan flyttningen i lördags och måeendet var inte det bästa. Så gick upp för att vila en stund ...
Gav upp efter en timme... Så jag tog med mig tekkla och kenzo ut i solen.


                               



   Fick ta en liten paus där inne medans jag bakade till en kladdkaka


Men sen vart det ut igen ... Busade lite med morsans koppel

Och sen blev man trött igen



Älskar dom här hundarna, det är den bästa medicinen mot ångest.
Tar ju inte bort det helt men lindrar mycket oftast.
Vädret är si så där idag, gick upp vid 7 idag med åt min gröt och sen ut med Tekkla,
Denna gången fick Kenzo följa med på turen ( tog en på åkern runt huset så inte så långt)
Han tyckte det var riktigt kul och spännande...
Så han får hänga med på dom korta runderna jag tar med T nu. Än så länge får han vara lös ocg traska bredvid , ska givetvis lära han gå i koppel med, men blir att ha han lös så mycket som möjligt och träna han på att hålla sig vid mig .


Nu ska jag nog sluta mina ögen en stund känner hur slut jag är i kroppen efter allt skit förra veckan och denna intensiva helg.


Peace out

//Flippz

0 kommentarer:

Skicka en kommentar