2011-01-15

det kanske inte är min sak att lägga mig i men ....

Jag tycker att människor ska få tro på vad dom vill och kunna få uttrycka sin tro,
jag erkänner att när min vän började visa sin tro så starkt och öppet skrämde det mig väldigt mycket.

Men jag tog upp detta med henne mano un mano el va man säger. Och det är många som skrev på hennes systers blogg att min vän blockade alla som inte tyckte som henne eller om deras åsikter inte passade så blockade hon dom från facebook..
Till viss del kanske det är sant men det är nog inte pga av att dom inte har samma tro utan mer att dom gav sig på  henne personligen om det. Jag och min vän har definitivt inte samma tro jag är inte kristen och jag tror biblen skrevs av en väldigt påhittig gräs rökande människa. För där finns så många fel i den.
Jag tror på moder natur och man kallar såna som mig för wiccahäxor. Men själv vill jag inte sätta mig under den kategorin eftersom jag inte är så aktiv inom det.  I vilket fall så har jag kvar min vän hon har varkens blockat mig eller försöker tvinga sin tro på mig. Jag älskar henne och om hon finner tröst i sin tro så ska hon få göra det utan att andra människor lägger sig i eller ska komma med sarkastiska kommentarer. Då kan man lika gärna låta bli.
Mycket hon skriver på facebook statusen håller jag inte med om eftersom det inte är vad jag tror på men jag kommenterar inte för det. Det är hennes val , det är hennes liv och det är hennes tro.

Men sverige i allmänhet är inte väldigt öppen med det kristna och allt det där som tex i usa. Så jag tror att många människor blir rädda när någon uttrycker sig så starkt som min vän.Jag blev det i vart fall. Men jag anser inte hon är psykisk störd för det eller en dålig mamma.

Om du läser detta min vän så stay srong låt ingen människa trampa på dig eller trycka ner dig.
Jag älskar dig precis som du är även om vi har helt olika åsikter om gud.
och jag vet att du inte förkastar mig eller anser att jag ska brinna i helvetet för det ;)

Peace out

//flippz

0 kommentarer:

Skicka en kommentar